LOGO

مهندسی عمران -- Civil Engineering Encyclopedia
دانلود جدیدترین و بروز ترین مقالات و نرم افزارهای مهندسی عمران(وبلاگ شخصی پیمان حسن پور)

اسلایدر

  • banner 240x80px
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px

اولین برنامه پیمایش کاملا فارسی (نقشه برداری)

 

برنامه فوق برای انجام محاسبات پیمایش بسته نقشه برداری میباشد که در نوع خود بی نظیر میباشد و به صورت کاملا فارسی ارائه شده است .

قابلیتهای این برنامه به شرح زیر میباشد :

 

۱- انجام پیمایش n ضلعی بسته .
۲- سرشکنی خطاهای مربوط به زوایا به صورت کاملا نرم افزاری .
۳- محاسبه طولها .
۴- محاسابه کلیه ژیزمانها با وارد کردن اولین ژیرمان .
۵- محاسبه کلیه خطاهای طولی و عرضی مختصات ( X,Y) .
6- محاسبه مختصات نهایی .

این برنامه برای اولین بار از طریق این سایت در دسترس عموم قرار داده شده و تمامی حقوق آن متعلق به این سایت و برنامه نویس آن میباشد هرگونه کپی برداری از آن با ذکر منبع بلا مانع است .

توصیه :
قبل از اجرای برنامه فایل کمکی را نصب نمایید .

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

نقشه کشی ساختمان(تاریخچه.تقسیمات.انواع آن و ...)

 

تاریخچه مختصر و سیر تحول تهیه نقشه

از زمانی که انسان اولیه شروع به ساختن سرپناه خود نمود معماری نیز آغاز شد. به دنبال بروز این پدیده طراحی ساختمان نیز مطرح گردید، در نتیجه نیاز به تهیه ی نقشه، تعبیر و تفسیر و خواندن نقشه احساس گردید.

در حدود 4500 سال قبل، نقشه ای بر روی خشت خام بدست آمده است، که نشان گر اولین فعالیت ها در زمینه ی تهیه ی نقشه بوده است. از جمله ساختمان های اولیه که از روی نقشه های معماری ساخته شده اند اهرامی که اقوام آزتک قدیمی ساخته اند می توان نام برد. پیشرفت در زمینه ی تهیه ی نقشه تا قرن 16 میلادی سرعت چندانی نداشته است و از آن قرن به بعد نقشه ها سال به سال دقیق تر و علمی تر شده است. در زمان ناپلئون (در سال 1798) یک مهندس فرانسوی به نام گاسپارد مونژ Gaspard Mounge (بنیان گذار نقشه کشی مدرن) کتابی به نام هندسه ی ترسیمی را منتشر کرد، این کتاب اساس و پایه ی نقشه کشی فنی قرار گرفت.

برای اولین بار در سال 1825 به کمک عکس نقشه تهیه شد. و کار تهیه ی نقشه در عصر ما بر مبنای علوم ریاضی استوار شده و در حال چنان پیشرفتی است که دانشمندان تا کنون به کمک دستگاه های دقیق عکسبرداری، از کره ی ماه و دیگر کرات منظومه ی شمسی نقشه تهیه کردند.

فن نقشه کشی یکی از قدیمی ترین هنرهای بشری ست که در این باره می توان شواهدی را از آثار مدوّن و ثبت شده ی دوران باستان بازیافت. نقشه کشی را باید به صورت یک فن و... همگام با نیاز جامعه دانست و سعی در آموزش صحیح و منطبق با اصول فنی آن داشت تا بتواند به نحو مؤثر و کارسازی در خدمت جامعه قرار گیرد. از اهمیت و حساسیت این هنر همین بس که هدف از طراحی و نقشه کشی صرفه جویی در هزینه ها و مصالح ساختمانی و نیز مقاوم سازی ساختمان ها در برابر عوامل طبیعی می باشد....


برچسب‌ها:

لغات و اصطلاحات تخصصی نقشه برداری

 

نقشه برداری را می توان علم تهیه و پیاده کرده نقشه دانست

کنترل کارهای اجرایی – تعیین میزان نشست ساختمانها در عملیات ساختمانی و مونتاژواحدهای تولیدی و صنعتی و طرح های مربوط به تسطیح اراضی در شهر سازی و کشاورزی – کنترل دائمی انحراف سد ها از نظر فشار آب در تاسیسات آبی – انتقال نقاط و امتداد ها در معادن و را ههای زیر زمینی - بررسی تغییرات پوسته زمینی در زمین شناسی – تعیین میزان عمق آب و تهیه نقشه های دریا نوردی در کشتیرانی و بندر سازی – تهیه نقشه ابنیه و آثار تاریخی در باستان شناسی پیکره های دیگری از دامنه فعالیتهای نقشه برداری را تشکیل می دهد .
 

نقشه برداری به دو گروه تقسیم می شود :


1- نقشه برداری عام cartography

که عبارت است از جمیع علوم و فنونی است که در چاپ و تهیه نقشه دخالت دارند که در برابر کلمه کارتوگرافی هست

2- نقشه برداری خاص surveying

که عبارت است از یک سلسله از اندازه گیری های طول افقی و عمودی و زاویه ای و انجام محاسباتی بر روی این اندازه گیریها و سر انجام ترسیم نتایج حاصله بر صفحه تصویر است که این مفهوم در برابر کلمه سوروینگ استفاده می شود

2- نقشه برداری معدنی -- Mine surveying

مربوط به نقشه برداری در تونل ها و معادن و تاسیسات زیر زمینی است ....


برچسب‌ها:

مفهوم کارتو گرافي-کارتوگرافی چيست

بشر در دنيايي زندگي مي كند كه اطرافش را پديده ها و اشياء گوناگون فرا گرفته است . او بايد به منظور بهتر زيستن و ارضاي حس كنجكاوي به مشاهده آنها پرداخته و براي شناختشان آنها را مورد مطالعه و بررسي قرار دهد . بعضي از اين اشياء آنقدر كوچك هستند كه هستند كه ناچار براي شناخت اساس و ساختمان آنها بايد از وسايل بزرگ كننده الكترونيكي و نوري بسيار پيچيده نظير ميكروسكوپ استفاده كرد . برعكس ، پديده هايي مانند عوارض جغرافيايي آنقدر بزرگ هستند كه براي ديدن و به نمايش گذازدن آنها بايد به طريقي آنها را كوچك كرد .

 

كارتوگرافي ، اساساً تكنيكي است كه با كوچك كردن خصوصيات فضايي ( ابعاد ) انواع مختلف اجسام و سطوح بزرگ ، مثل زمين هاى وسيع ، قسمتي و يا تمام كره زمين و يا يك كره آسماني سر و كار دارد . اين تكنيك پهنه هاي وسيع را كوچك مي كند تا قابل مشاهده شود .

براي كارتوگرافي چند تعريف علمي وجود دارد . علت تعدد تعريفات و نظريات مختلف در اين باره ناشي از وضع نقشه و نقشه برداري در ممالك مختلف جهان است . برخي از كشورها عمليات ژئودزي و مثلث بندي هاى مختلف و نقشه هاى توپوگرافي پوششي در مقياس هاي گوناگون را كامل كرده و مرتب آن را مورد تجديد نظر قرار مي دهند . چنين كشورهايي به عمليات دقيق نقشه برداري پرداخته و بيشتر در زمينه هاي مختلف نقشه هاى تماتيك مشغول به كارند . بعضي از اين ممالك حتي عمليات احداث شبكه ژئودزي را شروع نكرده و يا شبكه بسيار ضعيفي ساخته اند كه نتيجه آن تهيه نقشه هاى بسيار ناقص است . بين اين دو دسته ممالك ، علم كارتوگرافي و فنون مربوط به آن مفهوم واحدي ندارند .

 

علاوه بر دلايل ذكر شده ، مواردي نظير شرايط فني ، سوابق كار ، شرايط محلي و همچنين سليقه متخصصين مختلف توام با سوابق تاريخي ، موجب ايجاد ناهماهنگي در مفهوم كلمه كارتوگرافي...


برچسب‌ها:

تشريح کامل مراحل پی سازی

تشریح کامل مراحل پی سازی

پی سازی چند مرحله دارد :

1. آزمایش زمین از لحاظ مقاومت

2. پی کنی

3. پی سازی

پی وسیله ای است که بار و فشار وارد از نقاط مختلف ساختمان و همچنین بارهای اضافی را به زمین منتقل می کند .

آزمایش زمین :

طبقه بندی زمین چند نوع است :

زمین هایی که با خاک ریزی دستی پر شده است :

این نوع زمین ها که عمق بیشتری دارند و با خاکهای دستی محل گودال ها را پر کرده اند اگر سالهای متمادی هم بگذرد باز نمی توان جای زمین طبیعی را بگیرد و این نوع زمین برای ساختمان مناسب نیست و باید پی کنی در آنها به طریقی انجام گیرد که پی ها به زمین طبیعی یا زمین سفت برسد .

زمینهای ماسه ای :

زمینهای ماسه ای بیشتر در کنار دریا وجود دارد . اگر زمین از ماسه خشک تشکیل شده باشد ، تا یک طبقه ساختمان را تحمل می کند و 1.5 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می توان فشار وارد آورد . ولی در صورتی که ماسه آبدار باشد قابل ساختمان نیست ، چون ماسه آبدار حالت لغزندگی دارد و قادر نیست که بار وارد را تحمل کند بنابراین ماسه از زیر پی می لغزد و جای خالی خود را به پی می دهد و پایه را خراب می کند .

زمینهای دجی : 

زمین دجی زمینی است که از شنهای درشت و ریز و خاک به هم فشرده تشکیل شده است و به رنگهای مختلف دیده می شود :دج زرد ، دج سیاه ، دج سرخ ، این نوع زمین ها برای ساختمان مرغوب و مناسب است .


برچسب‌ها:

آموزش چند دوربين نقشه برداری

 

آموزش دو مدل دوربین:

لایکا تی سی 407

و

توتال لایکاهای سری  705

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

 


برچسب‌ها:

233 نکته نقشه برداری

1. براي اندازه گيري عمليات خاکي در متره و برآورد از واحد متر مکعب استفاده مي شود.
2. آجر خطائي ، آجري است که در اندازهاي 5×25×25 سانتيمتر در ساختمانهاي قديمي براي فرش کف حياط و غيره بکار مي رفت.
3. چنانچه لازم باشد در امتداد ديواري با ارتفاع زياد که در حال ساختن آن هستيم بعدا ديوار ديگري ساخته شود بايد لاريز انجام دهيم.
4. هرگاه ابتدا و انتهاي يک ديوار در طول ديوار ديگري بهم متصل شود ، به آن ديوار در تلاقي گفته مي شود.
5. در ساختمانهاي مسکوني (بدون زيرزمين)روي پي را معمولا بين 30 تا 50 سانتي متر از سطح زمين بالاتر مي سازند که نام اين ديوار کرسي چيني است.
6

. قوس دسته سبدي داراي زيبايي خاصي بوده و در کارهاي معماري سنتي استفاده مي شود.
7. حداقل ارتفاع سرگير در پله 2 متر مي باشد.
8. ويژگيهاي سقف چوبي :الف)قبلا عمل کلافکشي روي ديوار انجام مي گيرد ب)عمل تراز کردن سقف در کلاف گذاري انجام مي شود ج)فاصله دو تير از 50 سانتيمتر تجاوز نمي کند د)تيرها حتي الامکان هم قطر هستند.
9. گچ بلانشه کندگير بوده ولي داراي مقاومت زياد مانند سيمان سفيد است.
10. به سيمان سفيد رنگ معدني اکسيد کرم اضافه مي کنند تا سيمان سبز به دست آيد.
11. سنگ جگري رنگ که سخت ، مقاوم و داراي رگه هاي سفيد و در سنندج و خرم آباد فراوان است.
12. دستگاه کمپکتور ، دستگاهي است که فقط سطوح را ويبره مي کند ، زير کار را آماده و سطح را زير سازي مي کند.
13. عمل نصب صفحات فلزي (بيس پليتها) در زمان 48 ساعت بعد از بتن ريزي صورت مي گيرد.
14. زماني که خاک (زمين) بسيار نرم بوده و مقاومت آن کمتر از يک کيلوگرم بر سانتيمتر مربع باشد از فونداسيون پي صفحه اي استفاده مي گردد.
15. قطر دايره بتون خميري ، بر روي صفحه مخصوص آزمايش آب بتون ، حدود 30 تا 35 سانتيمتر مي باشد.
16. حدود درجه حرارت ذوب شدن خاک آجر نسوز 1600 درجه مي باشد.


برچسب‌ها:

مجموعه سوالات نهایی رشته ساختمان

 

این مجموعه شامل سوالات و پاسخ امتحانات نهایی رشته ساختمان می باشد.

که شامل: ایستایی. فناوری ساختمان های بتنی. فناوری ساختمان های فلزی . نقشه برداری

و نقشه کشی تاسیسات میباشد.

جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


برچسب‌ها:

پروژه کار آموزی( احداث ساختمان مسکونی)

 

 

پس از استقبال از پروژه کارآموزی قبل ( مترو تهران) و طی درخواست شما دوستان برآن شدیم تا بار دیگر به نیاز شما دوستان پاسخ دهیم. این پست که اکنون مشاهده می کنید یکی از بهترین پروژه های کارآموزی می باشد.

این پروژه در 103 صفحه آماده شده و در اختیار شما دوستان عزیز قرار میگیرد.

کپی برداری با ذکر منبع مجاز است.

 برای دانلود به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

ساختمانی شبیه بدن انسان

این ساختمان در هلند ساخته شده و با سفر به درون آن می‌توان از تمامی قسمتها و کارکرد درست یک بدن سالم اطلاعات کسب کرد.. ارتفاع این ساختمان که از نظر ظاهری یک پیکر نشسته است 35 متر است

 

برای دیدن ادامه تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید.


برچسب‌ها:

مردی که جهنم را خرید!

داستان مردی که جهنم را خرید!

در قرون وسطا کشیشان بهشت را به مردم می‌فروختند و مردم نادان هم با پرداخت هر مقدار پولی قسمتی از بهشت را از آن خود می‌کردند.
فرد دانایی که از این نادانی مردم رنج می‌برد دست به هر عملی زد نتوانست مردم را از انجام این کار احمقانه باز دارد تا اینکه فکری به سرش زد...

به کلیسا رفت و به کشیش مسئول فروش بهشت گفت:قیمت جهنم چقدره؟کشیش تعجب کرد و گفت: جهنم؟!مرد دانا گفت: بله جهنم. کشیش بدون هیچ فکری گفت: ۳ سکه مرد سراسیمه مبلغ را پرداخت کرد و گفت: لطفا سند جهنم را هم بدهید.کشیش روی کاغذ پاره ای نوشت: سند جهنم مرد با خوشحالی آن را گرفت از کلیسا خارج شد.
به میدان شهر رفت و فریاد زد: من تمام جهنم رو خریدم این هم سند آن است. دیگر لازم نیست
بهشت را بخرید چون من هیچ کس را داخل جهنم راه نمی‌دهم...! 


برچسب‌ها:

فرهنگ لغت انگليسي به فارسي و بالعكسOADIC 6.8

فرهنگ لغت انگليسي به فارسي و بالعكسOADIC 6.8

OADICيك فرهنگ لغت بسيار سبك و كم حجم است كه حاوي حدود 50000 لغت مي باشد. منابع حافظه و پردازنده مورد استفاده توسط اين نرم افزار بسيار كم بوده و لذا، بر خلاف اكثر ديكشنري هاي موجود در بازار باعث كاهش سرعت سيستم نميشود. اين نرم افزار، در برابر تغييرات حافظه كليپ بورد حساس بوده و براي ترجمه لغت در متون صفحات وب و يا PDF يا هر متن ديگري كافيست با استفاده از كليد Ctrl+C و يا Ctrl+Insert آن را به حافظه كليپ بورد بفرستيد تا توسط نرم افزار، ترجمه شود. اين نرم افزار رايگان مي باشد و استفاده و تكثير آن براي عموم آزاد است.

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها:

موزائیک - سرامیک - کاشی

 

موزائیک

 

موزاییک یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی می باشد ولی متاسفانه در کشور ما هیچ کاری بر روی اون صورت نگرفته. و شما در هیچ کتابخانه ای نمی تونین مطلبی در مورد اون پیدا کنین. و متاسفانه من تنها در سایت سیویلیکا اون هم به صورت خیلی خلاصه و تنها در مورد موزاییک های تک لایه ای تونسم مطلبی پیدا کنم. این توضیحاتی و جمع آوری ها هم کار شخصی بنده می باشد که انجام دادم . لازم به ذکر است که موزاییک در اروپا و بخصوص آلمان و ایتالیا بسیار مورد استفاده می باشد و موزاییک های تک لایه ای نیز در اونجا برای اولین بار تولید شده و در کشور ما نیز تنها یک کارخانه در یزد به تولید این نوع موزاییک مشغول است .
 
 
تعريف:
موزاييک کف پوشی است متراکم ، در حقيقت يک جور بتن است که تراکم خود را يا از طريق فشار پرسی و يا از طريق لرزش به دست می آورد و از ماسه ، سيمان ، سنگ دانه، پودر سنگ و آب در ابعاد و طرحهای گوناگون وجود دارد. به طور کلی موزاييک از دو سطح تشکيل شده است :
 
 
1) لايه رويه و يا رنگ موزاييک :
اين لايه که نقش موزاييک را تشکيل می دهد و در آن از پودر سنگ ، سيمان، آب و از ترکيبات دانه بندی شده و رنگی استفاده شده است .
 
 
2) لايه زيرين يا نارين:
اين لايه از موزائيک دارای ضخامت بيشتری نسب به لايه رويه می باشد نقش تحمل فشار را نيز بر عهده دارد. و مانند لايه رويه از سيمان ،آب و ماسه تشکيل شده است.
 
 
روشهای توليد موزائيک : 
 
 
1 ) روش پرسی :
در اين مورد اعمال فشار با استفاده از دستگاه پرس باعث ايجاد تراکم در موزائيک می شود. که اين فشار بسته به ابعاد و نوع سنگ دانه های به کار رفته متغيير می باشد. موزاييک هايي که از اين طريق توليد می شوند حتما نياز به ساب خوردن دارند.( دو قشری)
 
2 ) روش ويبره ای:
در اين مورد اصلا فشاری وجود ندارد و عمل تراکم و يکنواخت سازی به کمک دستگاه لرزاننده انجام می گيرد و معملا به علت داشتن سطحی صاف نياز به ساب ندارد اما نوعی از موزائيک های ويبره ای هستند که در آنها سنگ تزيينی به کار رفته است و عمل سايش بر روی آنها انجام می گيرد.( تک قشری)
 
 
انواع موزاييک : 
 
1) موزاييکها گرانيتی و معمولی
 
 
2) موزاييک های ويبره ای
 
موزاييکهای تک لايه ای بدون ساب خوردن و فشار پرسی می باشد و برای توليد آن به دستگاه های پيچيده ای نياز ندارد . تنها یک هم زن ،یک دزاتور (پيمانه کن ) و ي تسمه نقاله به طول 10_12 مجهز به ويبراتور کافی است . 
 
روش توليد آن بدين ترتيب است که مواد پس از مخلوط شدن توسط پيمانه کن به ميزتن مورد نياز هر قالب ، درون قالبهای لاستيکی ريخته می شوند و بر روی نوار نقاله قرار می گيرند که اين نوار لرزان است و با ويبره کردن مواد باعث خارج شدن هوای از بين مواد موزاييک می شود و قالب ها را به مدت 5 ساعت می گذارند خشک شود سپس قالبها را جدا می کنند و موزايک ها را درون آب می خوابانند و بعد بسته بندی می کنند.....

برچسب‌ها:

عوامل موثر در مقاوم سازي ساختمان و نقطة شروع آن

از : مهندس مصطفي تيموري عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان زنجان و مدير امور شهرستان هاي سازمان

 

در تمامي جوامع انساني با فرهنگ و تمدنهاي مختلف نه تنها جان انسانها بلكه حفاظت گياهان و جانوران نيز بعنوان يك ارزش و حتي قانون پذيرفته شده است و با پيشرفت جوامع بشري اين ارزش نيز بيشتر ميشود . انتظار ميرود در جامعه اسلامي با توجه به توصيه هاي موكد آن به حفظ جان انسانها اين مهم مورد توجه ويژه قرار گيرد ولي متأسفانه واقعيّت اين طور نيست .

سوال اينست كه از كجا بايد شروع كرد ؟ اكثر مردم موتور سيكلت را بعنوان يك وسيلة نسبتاً ارزان و كارساز در ترافيك شهري قبول دارند و امروزه در شهرهاي پر جمعيت از جمله تهران مورد استفادة فراوان دارد و حتي در محدودة مركزي شهر به عنوان تاكسي از آن استفاده ميشود . سالهاست راهنمايي و رانندگي با استفاده از ابزارهاي مختلف نظير رسانة عمومي ، پليس و مطبوعات ، راكبين موتور سيكلت را تشويق به استفاده از كلاه ايمني ميكنند و حتي گاهاً در اين كار متوسل به زور ميشوند تا بتوانند با حفاظت از عضو ارزشمند بدن و پيش گيري از صدمات مغزي كه معمولاً در مواقع تصادف در معرض خطر و ضربه است آمار تلفات را كم كنند .نظير همين كار در استفاده از كمربند ايمني توسط راننده و سرنشينان اتومبيل ها وجود دارد . عليرغم تأكيد آيين نامه هاي راهنمايي و رانندگي مبني بر اينكه استفاده از كلاه و كمربند ايمني در حفظ جان سرنشينان اهميت بسزايي دارد ولي يك واقعيت بسيار تلخ نشان ميدهد كه مردم ما اهميتي به كلاه و كمربند ايمني قائل نيستند .اين سهل انگاري ها در كارگاههاي توليدي براي كارگران نيز وجود دارد . عدم استفاده از كفش ايمني ، كلاه ايمني ، دستكش مناسب ، عينك ايمني و گوشي محافظ ، در اكثر كارخانه ها نشان از يك معضل بزرگ دارد و آن عدم توجه به سلامت خود و در نتيجه جامعه است !
انسانهايي كه در كارگاه كفش ايمني نمي پوشند و از عينك و دستكش براي حفاظت چشم ودست خود استفاده نميكنند و در موقع رانندگي هم از كلاه يا كمربند ايمني استفاده نمي نمايند طبيعي است يك محيط با ريسك بسيار بالايي را براي زندگي خود فراهم مي كنند ، در مواقع ساخت و ساز نيز به مقاومت بنا و مقررات ملّي ساختمان توجه نمي كنند ، چون به صورت مقطعي و كوتاه مدّت به مسئله نگاه ميكنند و چيزي به نام پيشگيري و يا حوادث غير مترقبه در قاموس آنها جاي ندارد .
سالانه حدود 30 هزار نفر در تصادفات جاده اي جان خود را از دست مي دهند و بيش از چهار برابر اين مقدار هم مصدوم ميشوند ، در نتيجه بيش از 100 هزار خانواده در ايران دچار مصيبت و يا مشكلات ناشي از تصادف مي شوند كه يكي از دلايل مهم اين حجم تلفات جاده اي در ايران عدم رعايت اصول ايمني در رانندگي است .كشور عزيز ما ايران با اينكه داراي ذخاير عظيم نفت و گاز و معادن مختلف و طبيعت چهار فصل است امّا عبور چندين گسل زلزله از جمله گسل رشته كوههاي البرز و زاگرس از نقاط پر جمعيت آن ويا بهتر بگوييم تمركز جمعيت در اطراف اين گسلها خطرات با لقوه اي براي مردم ما ايجاد كرده است .
بيش از 76 درصد شهر هاي كشور در پهنة پر خطر و بقية شهر ها در پهنه هاي متوسط و كم خطر ساخته شده اند كه اين خود زنگ خطري براي صنعت ساختمان سازي در كشور است .
در كشور ما با خصوصيات ذكر شده قانون نظام مهندسي ده ساله و سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان حداكثر بيست ساله اند ، شهرهاي ما داراي بافت فرسوده و سستي هستند كه بازسازي آنها علاوه بر هزينه ها مشكلات خاص خود را دارد .
 
برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

برچسب‌ها:

فرازی از وصیت نامه شهید مهندس مهدی باکری


یا الله،‌یا محمد،یا علی،‌یا فاطمة زهرا،‌یا حسن،یا حسین،‌یا مهدی (عج) و تو ای روح الله و شما ای پیروان صادق شهیدان.خدایا چگونه وصیت نامه بنویسم در حالی كه سراپا گناه و معصیت و نافرمانی ام. گرچه از رحمت و بخشش تو ناامید نیستم ولی ترسم از این است كه نیامرزیده از دنیا بروم. می ترسم رفتنم خالص نباشد و پذیرفته درگاهت نشوم. یا رب العفو، خدایا نمیرم در حالی كه از ما راضی نباشی. ای وای كه سیه روز خواهم بود.خدایا چقدر دوست داشتنی و پرستیدنی هستی! هیهات كه نفهمیدم. یا ابا عبدالله شفاعت! آه چقدر لذت بخش است انسان آماده باشد برای دیدار ربش ، و چه كنم كه تهیدستم،خدایا تو قبولم كن.سلام بر روح خدا، نجات دهنده ما از عصر حاضر، عصر ظلم وستم، عصر كفر و الحاد،‌عصر مظلومیت اسلام وپیروان واقعی اش. عزیزانم شبانه روز باید شكرگزار خدا باشیم كه سرباز راستین صادق این نعمت شویم و باید خطر وسوسه های درونی ودنیا فریبی را شناخته و بر حذر باشیم كه صدق نیت وخلوص در عمل ،تنها چاره ساز است.ای عاشقان اباعبدالله بایستی شهادت را در آغوش گرفت،گونه ها بایستی از شوقش سرخ شود و ضربان قلب تندتر بزند. بایستی محتوای فرامین امام را درك و عمل نمائیم تا بلكه قدری از تكلیف خود را در شكر گزاری بجا آورده باشیم.وصیت به مادرم وخواهران و برادرانم و اهل فامیل بدانید اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست،همیشه بیاد خدا باشید و فرامین خدا را عمل كنید،‌پشتیبان و از ته قلب مقلد امام باشید،‌اهمیّت زیاد به دعاها و مجالس یاد اباعبدالله و شهدا بدهید كه راه سعادت و توشه آخرت است. همواره تربیت حسینی و زینبی بیابید و رسالت آنها را رسالت خود بدانید وفرزندان خود را نیز همانگونه تربیت كنید تا سربازانی با ایمان و عاشق شهادت و علمدارانی صالح وارث حضرت ابولفضل برای اسلام ببار آیند. از همه كسانی كه از من رنجیده اند و حقی بر گردن من دارند طلب بخشش دارم و امید دارم خداوند مرا با گناهان بسیار بیامرزد.خدایا مرا پاكیزه بپذیر   مهدی باكری.

 

منبع: http://mahmod12.loxblog.com/


برچسب‌ها:

» به پایان آمدیم دفتر ، حکایت همچنان باقی است ( 1398/05/29 )
» به پایان آمدیم دفتر ، حکایت همچنان باقی است ( 1398/05/29 )
» نحوه تبدیل زاویه در نقشه برداری ( 1393/03/28 )
» نرم افزار انجام تحلیل یک دهم دهانه ( 1393/03/14 )
» نرم افزار انجام تحلیل پرتال ( 1393/03/10 )
» دانلود مبحث دهم مقررات ملی ساختمان(سازه های فولادی) ویرایش 1392 ( 1393/02/12 )
» سوله چیست ؟ دانلود نشریه 325(ضوابط طراحی و محاسبه سازه های صنعتی) ( 1393/01/30 )
» دانلود پلان های معماری ویلا ( 1393/01/30 )
» فهرست بها ابنیه 1392 ( 1393/01/27 )
» نوروز 1393 بر همگان مبارک باد ( 1392/12/29 )
» دانلود دفترچه سوالات کارشناسی ارشد 93 رشته عمران ( 1392/11/26 )
» مونوریل ( 1392/2/28 )
» روز مهندس گرامی باد ( 1391/12/5 )
» دانلود سوالات کنکور سراسری ارشد 92 با کلید ( 1391/12/5 )
» سقف کامپوزیت عرشه فولادی composisite metal deck ( 1391/10/11 )
» نقشه های توپوگرافی ایران ( 1391/10/4 )
» نقشه های توپوگرافی ( 1391/9/30 )
» دانلود نرم افزار Etabs 9.7 Portable ( 1391/8/23 )
» آیین نامه بتن آمریکا ( 1391/8/7 )
» دانلود آیین نامه فولاد آمریکا AISC 2010 ( 1391/7/28 )
» مجتمع بزرگ تولید انبوه تیرچه های فولادی (کرومیت)مطلب ارسالی ازahvazcromit ( 1391/5/20 )
» حل المسائل استاتیک جانستون ویرایش هفتم ( 1391/2/22 )
» حساب دیفرانسیل- انتگرال به طور مختصر و مفید ( 1391/2/22 )
» پدستال چیست ؟ ( 1391/2/10 )
» دانلود کتاب تحلیل سازه موسسه پارسه ( 1391/2/7 )
» نرم افزار راهسازی مسیر ( 1391/2/7 )
» گزارش کارآموزی کارخانه فولاد یزد ( 1391/1/13 )
» پروژه کار آفرینی تولید پودر میوه ( 1391/1/3 )
» سوال آزمون سراسری ارشد عمران به همراه پاسخ ( 1390/12/23 )
» سازه های ماکارونی ( 1390/11/17 )
» مقررات ملی ساختمان مبحث دهم سازه های فولادی ( 1390/11/11 )
» دانلود برنامه طراحی سازه ها CSI SAP2000 Ultimate v15.1.0 ( 1390/9/30 )
» آموزش تصویری نرم افزار Etabs ( 1390/9/14 )
» جزوه تحلیل سازه ( 1390/9/4 )
» معرفی گرایش سازه کارشناسی ارشد عمران ( 1390/8/27 )
» جزوه مقاومت مصالح ( 1390/8/23 )
» پروژه بتن - قسمت پنجم ( 1390/8/23 )
» دانلود آموزش و شبیه ساز دوربین لایکا ( 1390/8/15 )
» مقاله کامل روشهای اجرای شالوده های عمیق ( 1390/8/12 )
» دانلود نرم افزارانواع بارگذاری انواع سازه ها ( 1390/8/10 )
» دانلود کتاب آموزش اتوکد 2012 فارسی در 167 صفحه ( 1390/8/10 )
» مجموعه گزارش کارهای عملی نقشه برداری ( 1390/7/5 )
» جزوه آموزشی نقشه برداری ( 1390/7/3 )
» جزوه ریاضی عمومی 2 ( 1390/7/1 )
» دانلود جزوه پانل سه بعدی - 3D Panel ( 1390/7/1 )
» دانلود Autodesk AutoCAD 2012 حرفه ای ترین نرم افزار نقشه کشی ( 1390/6/20 )
» یادواره مهندسی ( 1390/6/15 )
» نقشه یک هتل ( 1390/6/13 )
» فارسی نویس کاتب برای اتوکد ( 1390/6/12 )
» بازرسی جوش ( 1390/6/11 )

پیوندها

کدهای شما



مهندسی عمران را صفحه خانگی خود کنید